Informatie voor verwijzers
IB Utrecht werkt samen met wijkwelzijnsorganisaties, hulpverlenende instanties en organisaties voor financiële hulpverlening in Utrecht en omgeving.
Ook worden onze diensten ingekocht door werkgevers of familieleden.
Wij verzorgen budgetbegeleiding of – beheer voor:
- Cliënten die uitstromen bij andere dienstverleners of die op een wachtlijst staan voor financiële hulpverlening;
- Cliënten in (woon)begeleiding. De zorginstelling koopt voor hen budgetbeheer in;
- Cliënten die via wijkwelzijnswerk worden aangemeld;
- Cliënten die door hun werkgever worden aangemeld, bijvoorbeeld omdat financiële problemen van invloed zijn op het functioneren op het werk of ziekteverzuim.
- Cliënten die door familieleden worden aangemeld of door anderen uit hun sociale omgeving.
Een cliënt aanmelden
Als professional kunt u uw cliënt bij ons aanmelden. Wij nemen de situatie van de cliënt met u door en maken een plan. Hierbij wordt ook bekeken op welke wijze onze diensten betaald kunnen worden.
Als uw cliënt instemt wordt er een afspraak gemaakt voor een intake bij de cliënt thuis.
Bij de intake bent u als professional of betrokkene aanwezig. Uiteraard kunnen cliënten zich ook rechtstreeks aanmelden.
Neemt u gerust vrijblijvend contact met ons op.